Smartlog v3 » Det er bare min mening » Gratis EL
Opret egen blog | Næste blog »

Det er bare min mening

Og den må jeg vel have lov at have?!

Gratis EL

16. Jun 2007 10:08, FruKristoff

For flere måneder siden mødte jeg nogen sælgere fra Nordjysk elhandel, de tilbød mig gratis EL og det er jo et attraktivt tilbud når man bor i et hus der er elopvarmet. Angiveligt skulle man "bare" betale afgifter, fordi de skal betales til det EL selskab man er tilknyttet - resten ville så, hvis man var heldig og blev udtrukket gratis. Mener de sagde at ca hver 4 kunde ville få gratis EL. Blev man ikke trukket ud ville man få en fast pris, således at faldt elpriserne - AS IF - så ville det blive dyrere og og steg de, så ville det blive billigere. Alt i alt lød det jo attraktivt og jeg skrev under. Hjemme undersøgte jeg det så lidt og fandt frem til flere artikler der ikke omtalte Nordjysk EL helt så smukt, eller rettere deres "gratis el" fremstod som lidt af et fup nummer - jeg fortrød lidt, orkede heller ikke undersøge det helt tilbunds, for i teorien burde der jo ikke være noget at tabe, vel?
Jeg fik at vide da jeg skrev under at jeg ville blive kontaktet telefonisk fordi de skulle bruge mit nuværende aftale nummer - efter ca 1 månde, eller var det 1½ ringede jeg selv til Norjysk EL for at sprøge ind til nogen ting i aftalen, samtidig gjorde jeg opmærkesom på at jeg stadig ikke var ringet op. Så gik der yderligere en måned eller 1½ - Den 25 maj dukker der så hele tre breve op alle dateret den 21 og alle med samme tekst der forklare at de forgæves har forsøgt at få opgivet mit aftale nummer både hos mig OG hos mit netselskab og hvis jeg ikke inden 5 hverdage dra den dag brevet var afsendt så ville de slette mig fra kundekartoteket. Er det ikke voldsomt dumt at sende sådan en "trussel" som B-post? - og hvor seriøse er man når man sender samme kunde 3 enslydende breve - samme dag? Nå det korte af det lange er at jeg prøvede at ringe til dem et par gange uden at komme igennem pga deres korte telefontid - så glemte jeg det lidt, og ringede igen og fortalte dem at jeg ikke syntes de var særlig seriøse og at de sådan set godt måtte slette mig - hvilket jeg jo sikkert allerede var:) manden modtog mit brok og gav mig ret i at det virkede noget uheldigt - men gjorde heller ikke yderligere for at holde på mig. Og dér kunne Viasat virkelig lære noget...

Kommentarer

  1. SingleThom
    16. Jun 2007 10:22
    1

    Gratis el?? Hmm, jeg var trukket i forsvarsposition med det samme. Tilbud der lyder for godt til at være sandt, er det som regel osse.

  2. kriss
    16. Jun 2007 10:40
    2

    Ja, men hvis du har el-varme, el opvarmet vand osv - så er man altså frisk på at prøve noget nyt - - men altså, trak jo også følehornene til mig. Og gæt hvem der bliver ærgerlig når der til efteråret når det hel går i gang og en masse mennesker melder sig som vindere:o))

  3. SingleThom
    16. Jun 2007 11:13
    3

    Kender det, har selv elvarme :-) Det koster sq kassen!! Har dog købt en billig varmepumpe jeg skal have installeret. Her regner jeg med at sparer, ganske uden risiko, op til 20% på min elregning, hvert år (så den er faktisk tjent ind på et års tid).

    Umiddelbart ser det ud til (med lidt søgning på nettet), at "Nordjysk elhandel" er lidt mere seriøse end jeg lige troede, og "GevinstEl" har eksisteret siden 2003.

    Dog er det lidt et risikabelt skifte. Da man (så vidt jeg kan se) har 25% chance for at spare 20% på elregningen, men 75% risiko for at man skal betale 10% ekstra..? (kan være jeg har misforstået det).

    ...Anyway, i dag skulle man vist bare have haft en vandmølle :-)

  4. kriss
    17. Jun 2007 00:09
    4

    Det var lige den risiko jeg ikke var helt glad for - med en el regning på 16000 om året - kan det jo nemt løbe op

  5. monica sørensen
    7. Jul 2007 17:36
    5

    Man tager ikke skade, af at spare på vores fælles energi samt, varme.
    For der komme, jo flere mennesker på denne klode, end den kan klare hvis vi alle
    bare går og fråser, af naturens ejene produgter, end den kan nå at få fremstile,
    nye af sammen slagt.


    P.S.
    jEG ER ORDBLIND


    Med de vnlige hilsen fra Hr. og Fru. Sørensen

  6. kriss
    7. Jul 2007 19:58
    6

    Jeg er ikke helt med - jeg bruger jo ikke mindre af evt at afå det gratis? - og lige meget HVAD det koster, vil jeg jo stadig bruge det jeg gør...vi skal jo have varme i hytten om vinteren, varmt vand at bade i - og lys så vi ikke falder ned ad trappen:)

  7. Simmelhag
    11. Dec 2007 11:32
    7

    Hej

    Vil også komme, med en komentar ang. Nordjysk Alhandel A/S. Min Kæreste blev også antastet, på åben gade. Nå men hun falder, for historien om denne såkaldte gratis El. Hvilket jo lyder (næsten for godt) til at være sandt.

    Ugerne går, alt er glemt. Så ankommer aftalen fra Nordjysk elhandel. Undertegnede ser brevet, og spøger ? . %&%¤#¤ Hvad F. Nå den aftale kan vi ikke have, er ikke billigere og da Vi er Andels -havere i den lokale Energi -forsygning. over hovdet ikke noget det kan betale sig.

    Aftalen kan efter telefon samtale,kun annuleres hvis vi indbetaler 350 kr. hvilket jeg naturligvis ikke er meget for.

    Hvad kan jeg evt. gøre ???

    MVH

    Martin Simmelhag

  8. kriss
    11. Dec 2007 15:20
    8

    er der ikke noget om at sådan nogen aftaler kan sammenlignes med dørsalg - som ikke er lovligt? - og derfor ikke gældende? - altså JEG annulerede aftalen, men det var jo så også efter utallige opringninger hvor de ikke svarede på mine sprøgsmål og pludselig sendte mig en trussel om at opsige aftalen fordi jeg ikke havde givet dem mit aftale nummer hos mit eget elselskab.... som de postod de havde ringet efter - de havde bare aldrig ringet til mig, min telefon er kun uden forbindelse når jeg er til træning 3 *1½ time om ugen - hvoraf den ene dag er en søndag. Så kan de jo ikke have ringet videre iherdigt vel? - så HVIS din kæreste har givet dem jeres aftale nummer, så prøv med dørsalgsloven!

  9. Christian
    10. Jan 2008 23:37
    9

    Er ked af at sige det, men tror fuldstændig i har misset konceptet bag GevinstEl. Det er jo egentlig i bund og grund bare en fastpris aftale, med mulighed for at få sit elforbrug gratis i to år. Og ja, den pris man risikere at blive låst fast på i to år er i gennemsnit 10% højere end en fastpris aftale i et andet selskab, men tilgæld har man muligheden for at få betalt omkring 20-25% af sin samlede elregning. Også er abonnementet i gennemsnit også 10% billigere end det er hos andre selskaber, så det går jo lige op med fastprisen som er 10% højere. Så i forhold til hvad der er at vinde, er der ikk særlig meget at miste. Bare min mening.:-)

    Hilsen Christian

  10. Kriss
    11. Jan 2008 08:40
    10

    Måske er de bare dårlige til at sælge deres produkt, så!? - det du skriver her er sådan cirka den "klareste" besked jeg har fået til dato:-)

  11. Jimmi Rasmussen
    26. Jan 2008 14:41
    11

    Min kæreste har også skrevet under på aftalen hos Nordjysk elhandel, og jeg kan ikke finde ud af andet end det er noget fusk, har disse to hjemmesider som referance: http://www.tvsyd.dk/page/13?article_id=14380 og http://www.dr.dk/Regioner/Nord/Nyheder/Aalborg/2008/01/09/081259.htm ..
    Jeg kunne dårligt forestille mig de har ændret deres koncept siden 2005, hvor der ikke var nogen vindere ud af 10000 kunder. Jeg kontakter dem mandag og sørger for at blive slettet, og hvis de opkræver de 350,- så truer jeg dem med forbrugerstyrelsen jvf. dørsalgsloven.
    Er der forresten nogen her der har vundet noget?
    MVH Jimmi Rasmussen

  12. kriss
    26. Jan 2008 17:05
    12

    Mener jeg har set enkelte reklamer for nogen der har vundet - men kan ikke huske hvor... I øvrigt havde jeg ikke problemer med at blive slettet - men det var måske fordi de selv havde klovnet helt fantastisk i det først:-)

  13. Allan Rasmussen
    24. Mar 2008 14:41
    13

    Vi har vundet!
    Vi har for første gang i 2 år modtaget en regning fra dem og det er en aconto regning på forventet forbrug de næste 15 måneder, 13.226 Kw!
    Så vi har faktisk kun betalt de faste afgifter til TREFOR, så vi har altså sparet noget, hvor meget har jeg ikke tjek på, men nu har vi så også fået brændeovn, så jeg forventer vi ender på kr 12.000 i stedet for 24.000, som vi gav første år inden vi blev medlem af Nordjysk Elhandel.
    1 Kw koster kr 0,38741,- iflg. den overskuelige regning de fremsender ca 1 uge før den skal betales!

  14. John Jørgensen
    17. Apr 2008 00:05
    14

    Vi har også vundet!

    Jeg skal ærligt indrømme, at jeg tænkte, at her ville vi formentlig nok blive snydt.
    MEN NEJ, VI BLEV IKKE SNYDT!

    Jeg satte ikke næsen op efter noget, da jeg syntes det lød, som en utopi at få noget gratis. Men jeg kunne alligevel ikke stå for fristelsen.

    Om det så er held at vi har fået gratis strøm, skal jeg ikke kunne sige, men vi har da i hvert fald fået det!
    Så straks da vi havde fået brev om det, strøg jeg ind på deres hjemmeside, for at se hvor meget, vi nu ville spare.

    Hvad jeg kan se ud fra mine tal, lader det til at vi kommer til at spare ca. 1300 kr pr. år. Så det er da ret tilfredsstillende, når vores samlede el indtil nu har kostet omkring de 5500 kr pr. år.

    Så jeg er så absolut positiv overfor vores nye elregning!

    Mvh John, Greve

  15. kriss
    17. Apr 2008 07:52
    15

    Rart at hører at der rent faktisk ER nogen der vinder. Desværre syntes jeg det var ret ugennemskueligt hvad min el ville koste hvis jeg flyttede, og lige frem sætte penge til har man vel ikke lige lyst til. Især ikke når hele hytten er eldrevet - incl varmen

  16. vildand
    27. May 2008 18:48
    16

    Så vidt jeg kan se er prisen fra DONG 0,4947 kr. pr kw/h og 150,-kr i årligt abb.

    Jeg har tabt i gevinstel, og kan se frem til en ny fast pris på 0,5425 kr pr kw/h og 110,- kr i årligt abb.

    Dvs en stigning i elprisen på 9,66 %.
    Til gengæld er abbonementet ca 36 % billigere.

    mit forventede årlige forbrug er ca 700 kw/h. (jeg er øko:)
    ergo kommer jeg af med (700 x 0,5425) + 110 = 489,75
    modsat prisen fra DONG (700 x 0,4947) + 150 = 496,29

    så selvom jeg taber sparer jeg faktisk alligevel 1,36 % ialt om året.

    Men det er så også fordi mit forbrug er så lavt. Men de reklamerede med at hver 5. tilmeldte vandt, og sælgeren sagde at det faktisk var hver 4. og det passer vist ikke helt ud fra hvad jeg har læst i et forbrugerprogram.

  17. Casper
    7. Jun 2008 17:34
    17

    Jeg har NRGI og betaler abonnement hver eneste gang jeg modtager en kvartalsregning- og det er altså måleabonnement. Nu har jeg skiftet til Nordjysk Elhandel, hvor jeg betaler 110 årligt? Det vil sige jeg spare altså spare
    170 x 4 =680. 680 - 110 = 570 ? jeg bruger for 600 kr i kvartalet, det vil sige jeg "næsten spare en kvartalsregning kun på abonnement på min måler.
    Og ikke bare det, så kan jeg altså stadig have muligheden for at spare mit elforbrug i 2 år. Den Faste pris er 10 procent højere, hvis jeg får en fast pris, og så betaler jeg måske 80 kr mere end andre gør om året- og det er kun hvis prisen falder, men hvis prisen ikke falder så er der jo måske 80kr at spare på årsbasis? Men jeg vil hellere have en fast pris lidt over de andre på markedet og så have muligheden for at spare flere penge, en have en fast pris måske 5 procent over markedsprisen. ? Ser ikke jeres grunde til at sige noget ondt om nordjysk elhandel? 80 procent aner ikke engang de kan få en fast pris :) ? så jeg mener ikke det er en dårlig idé at de står og giver folk muligheden for at få en fastpris, da priserne faktisk er steget med 100 procent på 5år ? ! Det var hvad jeg lige havde..

  18. allan
    13. Jun 2008 01:35
    18

    En lille kommentar.. ligyldigt hvordan vi vender og drejer det, er det meste af den danske befolkning blevet "snydt" af deres el-selskaber de seneste 5 år. Alle el-selskaber har haft muligheden for at tilbyde deres kunder faste priser der med el-priser på stigninger lige over 100% de seneste 5 år, ville være små besparelser for den enkelte husstand. Men med et lavt informationsniveau fra selskaberne til kunderne er dette aldrig sket. Så for det første er alle der er tilfredse med deres elselskab, kun tilfredse fordi de får strøm leveret til husstanden. Problemet er i bund og grund den danske befolkning. Vi har grundet manglende interesse for markedet bidraget til de kartel-lignende tilstande imellem de store el-selskaber ved ikke at skabe nogen konkurrence, fordi vi aldrig har flyttet imellem de forskellige el-selskaber for at øge konkurencen.. Sammenlign med telefonmarkedet, hvis Telmore aldrig var kommet og presset de store tele-selskaber, kunne det være gået samme vej, og vi havde alle en minut-pris på 1,20 øre. Ikke særlig tilfredsstillende sammenlignet med andre landes priser.
    Så jeg takker gevinstEL og Nordjysk ELhandel for at lave noget alternativt, og for at øge konkurrencen på markedet og i det mindste uden det helt store sats for en privat husstand, at give folk MULIGHEDEN for at spare nogle penge, der over en årrække rent faktisk kan bruges til andet en morgenbrød... Desuden støtter Nordjysk ELhandel både op om grøn strøm igennem endnu et produkt fra KUN vindmøller, og ikke bare Co2 opkøbte kvoter, samt en del af deres overskud går til Kræftens Bekæmpelse... Hvad jeg havde...

  19. Kriss
    13. Jun 2008 09:36
    19

    Mit problem Allan, er at det er for ugennemsigtigt:-) jeg har med et totalt el-drevet hus en pænt stor eludgift, og det ville da være fedt at spare - men samtidig er det for mange penge til at jeg tør satse ...tænk hvis det i virkeligheden ender med at blive en endnu større udgift. Mht telefonselskaber så kan man nogenlunde nemt lave et regneark hvor man man sætter priserne op over for hinanden og ser hvad der passer bedst til ens forbrug - ville være skønt hvis man kunne det på el-siden også. For så var jeg sikkert flyttet for lang tid siden.

  20. sofie
    16. Jun 2008 15:37
    20

    Jeg fatter minus af det der nord jysk elhandel, jeg får samme regninger fra dong som altid + en årlig regning fra Nordjysk på 600 kr, for mig lyder det som BS, jeg spytter åbenbart bare ekstra penge i noget jeg kunne have sparet, ved ikke at være kunde der! Ikke lige det jeg troede var meningen ved det :-S

  21. Nadia
    25. Jun 2008 23:52
    21

    Sofie:
    Den årlige regning lyder på 25%, det vil sige det der svarer til dit privatforbrug, de 4 andre regninger er kun 75%, dvs. dine afgifter mm..
    Grunden til du får to er fordi du har et selskab og en leverandør, det betyder ikke du betaler mere. Faktisk har jeg undersøgt sagen og der er ingen der har tabt på at skifte til Nordjysk Elhandel, folk har bare ikke forstået det helt.

    Som Pengemagasinet har snakket om i deres udsendelse for nogle uger siden, så er der nu 3 konkurrenter på markedet, de resterende selskaber er ligeglade, de dykker gladeligt i lommen på de uvidende kunders lommer.
    Om ikke andet så vær da glad for at Nordjysk Elhandel har fået jeres øjne op for det, for det er faktisk et rigtig fornuftigt produkt og en rigtig god måde at skabe konkurrence på.

    Tilbuddet fungerer så man får mulighed for at spare 25% ved en gevinstaftale og derved får man en fastpris der er OP TIL 10% højere end en almindelig fastpris aftale, men de aftaler ved andre selskaber bliver man også sat til med det samme hvor man kan følge udviklingen lidt hos Nordjysk. Det er da egentlig ikke så skidt. Som det blev forelagt af en anden så er det en meget lille pris når man tager alle besparelserne i betragtning som abbonnomentsprisen og den generelle besparelse der altid har været på en fastprisaftale.

    Al denne brok viser bare at i ikke har forstået det ordentligt, så tag dog at undersøg det lidt mere før i lufter jeres meninger uden beru.

    Det er iøvrigt hver 5., altså 20% der har fået deres elforbrug gratis, og seende som at Nordjysk Elhandel er et af de største selskaber der er, så er det faktisk et stort antal mennesker - undersøg også lige det nu i er i gang.

    Denne typiske form for brok er da ikke til at holde ud, især når kritikken lige pludselig kommer ind på måden at fremføre produktet på. Det er fuldstændig lovligt at stå hvor de gør, der er intet ulovligt i det, eller tror i bare forretningerne lader dem stå og pynte i deres butik for sjov?! Dørsælgerloven har ikke været brudt!! Ydermere så er det ret beklageligt at der er gået ged i den for nogen af jer, fair, det er sgu ikke sjovt, men fejl sker og nu er det så Nordjysk Elhandels ansvar at tage sig af det, men lad dem da lige prøve... sådan noget kan ske for selv den bedste virksomhed.

    Mvh. en kunde der har sat sig ind i det...

    - det var iøvrigt også en idé at spørge en Nordjysk Elhandel sælger når i ser dem i stedet for bare at gå forbi og blive sure uden at have fået lidt vished om produktet. Det gjorde jeg!!

  22. Nadia
    26. Jun 2008 00:02
    22

    Det skal iøvrigt også lige nævnes at pengene til den gratis strøm ikke er noget problem, Nordjysk Elhandel bliver ligeså glad som kunderne hvis der er gevinst... andre selskaber har også mulighed for at spare os for mere, men de vælger at bruge deres penge andetsteds og er ligeglade med kunderne.

    Den Dong regning forøvrigt skal der nok lige kigges lidt nærmere på, for de 140 er ikke om året, men hvert kvartal.

  23. Jesper
    3. Jul 2008 21:16
    23

    Jeg stødte så også på en sælger foran min lokale Netto idag.

    Det eneste hun kunne forklare var, at man kunne fastfryse sin elpris, og at man ville få gratis el i de to første år....

    Men... altid et men.... jeg skulle skrive under her og nu, uden at have mulighed for at tænke nærmere over hvad jeg skrev under på, og uden mulighed for at tjekke firmaet nærmere.

    Så jeg sagde naturligvis nej tak. Hvis de har rent mel i posen, har de jo ikke noget at tabe ved at give folk tilbudet med hjem. Sidst en sælger forsøgte at lave sådan en "straks handel", var det et firma som arbejdede udfra "pyramidespils-princippet". Altså ikke en metode man kan kalde tillidsvækkende...

    Som sagt: Hvis der ikke ligger noget som helst lusket bag, hvorfor foregår "salget" så på den måde?

  24. Dorthe K
    12. Jul 2008 19:51
    24

    Rart at vide man ikke er de eneste der er blevet taget ved en hvis legemsdel af Nordjysk Elhandel. Vi skrev desværre under og på papirerne skrev den meget dygtige og veltalende sælger et tal som vi ikke skulle hæfte os ved, de skulle bare skrive noget som hun sagde.
    Og pudsigt nok så fik vi den besked mere end 1 måned før aftalen reelt trådte i kraft, at loftet desværre var brudt. Og hvor pudsigt med det tal, sælgeren skrev på vores papirer som vi ikke skulle tænke nærmere over men blot var et tal de skulle skrive.
    Vi valgte derfor at opsige aftalen og fik så en regning på 3000-4000 kr som vi straks reagerede på. Igen havde de et godt svar parat og det var en fejl osv osv. Men maskinen skriver jo ikke bare en regning ud medmindre nogle har bedt den om det....eller???
    Så selvom vi skal betale et gebyr for at opsige aftalen før tid, så er det nok den billigste løsning i længden.

  25. Mads Lund
    31. Jul 2008 19:31
    25

    Jeg har lavet en aftale med Nordjysk Elhandel foran min lokale netto på Amager.
    Selv om det dog ikke er noget jeg plejer at gøre, men tilbudet om at stoppe min pris var sammen med tilbudet om at stoppe Dongs monopol var nok for mig.

    Da jeg kom hjem ville jeg gerne høre Dongs svar på det tilbud, det de kunne tilbyde mig var en pris 3.4 øre billiger end Nordjysk Elhandel, så hvis de ikke engang kan slå Nordjysk Elhandels fremtids pris, så ved jeg virkelig ikke hvad..
    Ud over at de ikke kunne komme med et tilbud der kunne leve op til det jyske,
    så gik jeg igennem den sidste elregning fra dong og kunne derfra læse mig til en pris stigning på hele 11,87 øre på 3 mdr.
    Så om 3 mdr må Dongs pris være 8,47 øre over den pris jeg har hos Nordjysk Elhandel.

    Hvis vi bare regner med at den stiger 20 øre på at år, vil det med mit elforbrug på 2000 kW pr år, være 2000 X 0,2 = 400 pr år.

    Jeg er en glad kunde.

    Mads

  26. Peter
    3. Sep 2008 19:02
    26

    Hej...

    Jeg har netop skrevet en aftale med Nordjysk Elhandel under, men undre mig en smule. Jeg har et årligt elforbrug på ca. 700 kwh, altså et meget begrænset elforbrug, mener jeg selv.
    Jeg er selvfølgelig interesseret i at spare hvor der kan spares, men er i tvivl om jeg reelt vil få gavn af Nordjysk El.

    En kommentar?

    Mvh. Peter

  27. Kristina
    3. Sep 2008 22:13
    27

    Et rigtigt svar kan jeg desværre ikke gi dig, jeg har mine tvivl - men der er jo flere der har kommenteret her der er af en ganske anden opfattelse....

  28. RasmusE
    5. Sep 2008 17:03
    28

    Om man sparer penge eller ej er i mine øjne mindre vigtigt. Jo flere kunder DONG mister, jo nærmere er vi en ordentlig konkurrence-situation, hvor priserne vil blive endnu lavere.

  29. Thomas
    6. Sep 2008 15:47
    29

    Om de er billigere eller ej skal jeg ikke kunne svare på, men hvis man forsøger på at presse mig til at skrive under på noget jeg ikke får hverken tid (eller lov) til at læse igennem, så stejler jeg. At knolden der stod ved den lokale Netto så (...fik jeg at vide af fruen da vi var kommet hjem) gav mig fingeren for at sige nej tak, har fået mig til helt at gå udenom de forretninger hvor de står, og ligeså langt udenom Nordjysk Elhandel.

  30. Anja
    15. Sep 2008 19:37
    30

    til Thomas.

    Jeg har idag skrevet under på en sådan aftale, og sidder nu på nettet for at finde ud af om aftalen holder, og jeg ved det ikke rigtigt. på denne side er der da en del positive meldinger.

    det jeg ville sige til dig Thomas, med hensyn til din dårlige oplevelse, er at de kunne måske godt have oplyst dig om at du har 14 dages fortrydelsesret. jeg spurtge godt nok selv, men det virker heller ikke som om din sælger gad sit job.

    skal man tage chancen...... tror nok jeg prøver. er helt enig i kommentarene om Dong monopol


  31. Louise
    13. Oct 2008 19:23
    31

    Hej...
    Jeg har også ingået en aftale med Nordjysk elhandel for nylig. P.t. har jeg NRGI som elleverandør. Er der nogle af jer, der kan fortælle mig, hvad det er for et abonnement, jeg kan spare på min nuværende regning ved at skifte over? Jeg har nemlig både et abonnement fra NRGI på 320 excl. moms og et fra Forsyning A/S på 68,33 excl. moms. Begge priser er pr. år.

    Mht. GevinstEl, så er jeg begyndt at tvivle lidt på chancerne for at få gratis el, idet grænserne allerede efter en uge var brudt. Jeg fik dog et brev af Nordjysk Elhandel, hvor de gav mig en NY chance, hvilket jo også var fint nok. MEN siden jeg stadig er indenfor fortrydelsesperioden på 14 dage, har jeg overvejet stærkt at tage et af de 2 andre aftaler de tilbyder, nemlig StabilEl eller FastPris... Ved fastpris kan man f.eks. få el for en fast pris på 68 øre/kwh inkl. moms (i hele 2009) i modsætning til de 81 øre/kwh, som jeg kommer til at betale, hvis jeg "taber" i gevinst el...

    det var bare det...

  32. Louise
    15. Oct 2008 20:23
    32

    Hej igen...
    Bare lige for at afslutte min forrige mail, så fik jeg ringet til NRGI, for at spørge, hvilket abonnement, jeg ville spare, hvis jeg valgte, at få el et andet sted fra. Jeg fik at vide, at det kun var de 68,- excl. moms fra Forsyning A/S, jeg ville spare. Dvs. at der faktisk ikke er noget at spare alligevel på abonnementet (abonnement hos Nordjysk Elhandel koster 110,-/år), så nu har jeg lavet en skriftlig fortrydelse til Nordjysk Elhandel. Jeg bruger simpelthen for lidt kwh om året til, at jeg gider at skifte leverandør for at spare nogle småører...

    over and out :)

  33. madsen
    17. Oct 2008 19:17
    33

    hej har været sælger fra nordjysk elhandel jeg står 100% ind for det de laver...alle jer som har noget negtivt om selve gevint el tror jeg at ikk har forstået det ordenligt..men spøer løs vis i vill svar gerne......er ordblind derfor stave fejl

  34. Poulsen
    21. Oct 2008 12:31
    34

    Det er lidt sjovt at folk klager over at have fået et tilbud på EL. idet at mange ikke engang ved hvad for et elselskab de har eller hvor meget de endelig betaler for deres el. Er det ikke rart at man faktisk bliver mindet om at man faktisk kan gøre noget for at priserne ikke kan stige mere eller at man faktisk har mulighed for selv at vælge.
    Mange gange får man bare det elselskab der er i området og man tænker ikke videre over det. og ja de kan jo i realiteten tage hvad de vil for el uden man opdager det. Personligt syns jeg det er rart at man bliver mindet om at lige kigge på det og undersøge hvad det er man faktisk betaler. Kom frem til at jeg havde et abonnement på omkring 900 kr om året stor forskel fra den Nordjysk har som er 110.
    Er også selv med i nordjysk elhandel of syns det er et friskt tiltag de har taget.. Må ærlig indrømme jeg aldrig havde fået et tilbud fra det elselskab jeg i forvejen havde og var da bare glad for at man får et tilbud!!!

  35. jesper kristensen
    3. Nov 2008 12:49
    35

    Jeg er også blevet tilbudt gratis el, men jeg syntes det lød for utroværdigt og sagde til sælgeren, at det måtte jeg undersøge lidt nærmere. Og nu, hvor jeg læser her på siden må jeg da konstatere at tilbuddet lød for godt til at være sandt.
    Som forbruger kunne jeg aldrig finde på at skrive under på sådan et tilbud uden videre, hvis alle undlod dette kunne man komme mange plattenslagere til livs!

  36. Louise
    7. Nov 2008 21:40
    36

    En kort forklaring til hvorfor man ikke på forhånd kan udregne hvor meget man kommer til at spare ved at fastfryse sin elpris:

    Elprisen stiger og falder i takt med andre råvarepriser. Det bedste eksempel på en råvare, der i den grad stiger og falder er olien. I sommers var olieprisen tårnhøj, helt oppe på omkring 148 dollar pr. tønde olie, og til sammenligning nåede prisen pr. KWh helt op på 70 øre. I dag er olien faldet til ca. 65 dollar pr. tønde, og el'en er nede på omkring 45 øre pr. KWh, som følge af den finansielle uro og generel forventing om stagnerende vækst. Men denne pris er en dagspris, og stige og falde for hver dag. I sommers betød den høje elpris at en husstand generelt skulle forvente at få en elregning på det dobbelte af sidste år, i fald at prisen ikke faldt igen.

    Så om man skal prissikre sin el, må være en smagssag. Men hvis der er nogen der for 5 år havde haft mulighed for at kunne prissikre sin benzinpris til fx. 8 kr fremadrettet, var der nok mange i dag der ikke ville ha' tøvet. Især ikke når man netop ved at olien er en knap ressource, og at de andre råvarepriser følger olien.

  37. OneWhoKnows
    14. Nov 2008 13:39
    37

    Fakta:

    Ved at betale 10% mere i forhold til fastpris, erhverver du dig muligheden for at få markedsprisen på strøm til nul. Du skal stadig betale afgifter mm.. (og ja, samlet svarer til ca 20-25% af den samlede elregning).

    Omtalte virksomhed hævder så, at du har 20% gevinstmulighed. Der skal jo ikke en rocket scientist til at se, at det her ikke hænger sammen.

    Det vil sige at i 20% af tilfældende taber virksomheden 100%, mens de i 80% af tilfældende vinder 10%. Den forventede værdi af det er: -0,2 * 1 + 0,8 * 0,10=-0,12. Det vil sige et tab på 12%.

    Der er tre muligheder:

    1. Det er et sindssygt godt tilbud
    2. De lyver omkring sandsynligheden for at vinde
    3. De kan ikke regne

    Dan jeres egne konklusioner.

  38. Palle
    15. Nov 2008 22:56
    38

    Umiddelbart, så har prisen ikke været 10% højere, men nærmere 20%.

    Hvis du kigger på nordjysk elhandels eget fastpris tilbud, som lyder på:

    01-06-2009 til 31-05-2011 = 46,16

    mens deres gevindstel tilbud er på: 54,07

    altså en forskel på: 69,54/59,42 = 1,17

    eller 15% forskel.

    lad os så se om regnskabet ikke går op:

    (-0,2*1)+(0,8*0,17)=6,4%'s tab..

    mærkeligt.

    well, bedre forretning end før, men stadig dårlig!

    men igen, som nordjysk selv skriver på deres hjemmeside, så er spotprisen på den nordeuropæiske elbørs på 36 øre/kwh, dvs de tjener ca. 10øre/kwh.

    Det må alligevel også summe op;) hehe...


    Well well, man burde tjekke nordjysk efter i sømmende, nu når de skriver at de har 20% som får gratis el, så skal de jo også kunne bevise at 20% har fået gratis el, ellers er det jo falsk markedsførings, hvilket der er en lov om:)

  39. søren
    25. Nov 2008 00:25
    39

    Hej
    Lige en indskydelse til dig med NRGI´s abbonnement. Ja det er det på de 68 ex moms, men du skal huske du skal gange det med 4 idet det er en kvartalsregning. det vil sige det årlige abbonement hos NRGI er 272 + moms, hvor imod NE´s er 110 inkl. så du ville have lavet en besparelse.

  40. :)
    29. Nov 2008 22:23
    40

    Tihi.. Det er skæg at se hvordan folk bliver ved med at forklare produktet på den måde som det virker og stadig se indlæg omkring at det er svindel.. Kan ikke andet end at grine..


    Den faste pris er ca 10% dyrere, det er der en del af pengene til det gratis el kommer. Men en fastpris aftale tegner man i meget længre end 2 år, så i mine øjne er de 10% godt givet ud hvis man nu får gevinsten.. Der er overhovedet ikke 20% chance for at få det gratis, det er 20% af kunderne der HAR fået det gratis, der er en stor forskel.


    Se på det på denne måde:
    Lad os tage udgangspunkt i en årlig elregning på 4000kr
    Endten får du en fast pris, så det du giver idag (+de ca 10% af markedsprisen, dvs. 10% af de 1000 der er dit årlige elforbrug) ikke bliver dyrere, eller billigere, ellers får du de 1000 betalt. Det varer i 2 år og efter det får man mulighed for at indhente bedre tilbud fra DONG, dvs det må være en del af fortjenesten.

  41. Mia
    30. Nov 2008 22:20
    41

    hej alle sammen. jeg arbejder rent faktisk for nordjysk elhandel og har læst nogle (ikke alle) af jeres indlæg.
    først og fremmest er jeg ikke sælger, men phoner, det vil sige at jeg ringer ud til kunderne efter at de har skrevet under. vi ringer ud alle hverdage og søndage, så de indlæg om at der ikke bliver ringet, har jeg meget svæt ved at tro på.

    og nej det er overhovedet ikke ligesom dørsalg, det er fuldt lovligt( eller kan i vel regne ud at vi var blevet lukket ned ikke;) og så lige til det her med fortrydelsesretten. jeg kan læse at utrolig mange af jer har misforstået det. det er sådan at man skriver under på produktet, bliver ringet op og bliver bedt om at afgive et nummer fra den nuværende el-regning, man afgiver nummeret, modtager en odresbekræftelse efter 4 uger, NÅR MAN SÅ HAR MODTAGET BEKRÆFTELSEN så har man 10 dages fortrydelsesret. bruger man ikke denne fortrydelsesret, så anser vi det som om at i er interesseret og så er i hermed bundet i 2 år og skal følgende betale ,350 gebyr hvis i vil ud af det. så rent faktisk har i over 6 uger til at fortryde, og hvis i så ikke annullere inden for disse 6 uger, jamen så er det jo jer som ikke har givet et ordenligt signal om at i ikke vil tage imod produktet. hvis man annullere inden for denne tid så er det helt og aldeles gratis.

    en anden ting er jer som klager over at i, kæresten, konen, eller manden er blevet antastet, er noget sludder. der er ingen som skal skrive under på noget de ikke har lyst til, og ingen som skal lade sig presse til noget. voes sælgere er flinke og friske unge mennesker som bare gør deres arbejde. de står hverken og truer folk til at skrive under eller noget andet. så hvis man har skrevet under på noget som man ikke følte at man skulle skrive under på, så kan man simpelthen ikke tillade sig at give skylden til andre end sig selv!!!


    kort og godt så er tilbudet ikke så ringe enda, og der er i hvertfald ingen svindel i det. der er dog en forudsætning for at produktet vil passe dig, og den forudsætning hedder at du tror på generelt stigende el-priser. er du derimod en af de få som tror på generelt faldende priser, jamen så er det et rigtig dårligt tilbud for dig;)
    det er sådan at der er to muligheder i produktet. ét er at du får gratis el, og ét andet er at du bliver fastlåst til en bestemt pris i 2 år.

    Hvordan bliver det afgjort hvad du får?- inde på el-børsen har vi sat nogle faste rammer (et gulv og et loft) som markedsprisen skal holde sig inden for i en observationsperiode på 6 måneder. holder prisen sig i mellem de to grænser inden for perioden, får du dit el-forbrug gratis i 2 år. rammer markedprisen derimod gulv eller loft(loftet er mest sandsynligt af de to) så låser vi dig fast på en pris som er fast for dig i 2 år.

    og hvad er så pointen?- jo pointen er at hvis markedsprisen stiger over loftet, jamen så betyder det jo at vi har stigende el-priser. hvis markedsprisen stiger, så stiger alle selvskabernes priser med denne pris. derfor er det en fordel at låse sig fast til en pris, så man er sikret imod yderligere stigninger. jo mere priserne stiger, jo mere sparer du ved din faste pris. det er logik:)

    Hvem siger at priserne vil stige?- ja det er der jo ingen som kan garrantere dig, men hvis du har styr på dine papirer, så kan du finde så mange el-regninger (som du ligger inde med) frem, og så kan du se med egne øjne hvor meget den er steget de sidste måneder og år. priserne falder en gang i mellem, selvfølgelig gør de det, men så stiger de markant igen umiddelbart efter. det vil du også kunne se på dine regninger.

    -Gratis el: det er kun ca 20-25% af alle vores kunder som får den gratis el, så man skal ikke tage imod tilbuddet KUN pga af dette.
    Hvis man er en af de heldige som får gratis el, betyder det at el-FORBRUGET er gratis i 2 år. afgifter skal stadigvæk betales til det selvskab som nettet tilhører. afgifterne er til staten og er ens for ALLE el-selvskaber og de kan på ingen måde undgåes.

    Fastpris i 2 år:vi garranterer dig en fast pris pr. kwh i 2 år, unaset hvor høj markedsprisen bliver. altså sparer du i længden, medmindre at priserne pludselig styrtdykker og bliver historiske lave i 2 år, hvilket skulle være første gang, og meget usandsynligt.

    vores abonoment er 110 kr én gang om året, som er rigtig dejlig billigt.

    hvis i vil hører mere er i velkommen på tlf 96316900 som er nummeret til vores kundeservice. jeg håber at jeg har kunnet viske nogle fordomme væk:)


    ps: pga. den økonomiske krise i det meste af verden, er alle el-priserne fallet til stor overraskelse. rent faktisk er det meget taktisk klogt at tilmelde sig nu, da prisen er historisk lav. det er 100% sikkert at priserne vil stige igen, og derfor er det klogt at tegne en fast pris når den er så lav som den er lige nu, hvilket hurtigt vil ændre sig


    og til alle jer som skriver at nu betaler i sådan og sådan og derfor kan i sparer sådan og sådan,,, ja det er meget fint, og den holder da også hvis prisen bliver som nu, men hvis markedsprisen stiger helt vildt, eller bare lidt for den sags skyld, så sparer i jo endnu mere end det i havde regnet det ud til:)

  42. Sanne
    9. Dec 2008 13:10
    42

    Synes nogen af dem der taler godt for nordjysk elhandel lyder ret så ens i deres skrive måder og forklaringsmåder. på den her måde er der ingen måde at vide at dem der skriver faktisk ikke er nogen der arbejder for nordjysk elhandel, som overstående indlæg beviser sidder de jo faktisk og leder efter folk der skriver negativt om dem.

  43. Morten
    11. Dec 2008 19:29
    43

    Der er en ting jeg ikke forstår.

    Jeg har Syd Energi indtil videre.

    På min regning er der to forskellige abonnementer hvert kvartal.

    Syd energi net 150kr
    og
    Syd energi salg 5kr

    Men det abbonement på 150kr skal jeg vel betale selvom jeg skifter eller hvad?
    Og abbonementet på 5kr kan Nordjysk Elhandel jo ikke konkurrere med og jeg ville derfor betale noget mere i abbonement og det ville derfor være dumt at skifte istedet for at få en fastprisaftale hos Syd Energi istedet.

    Eller er det de 150kr pr kvartal jeg sparer? for så ser det jo lige pludselig meget fornuftigt ud.

  44. allan
    17. Dec 2008 12:57
    44

    Jeg ved faktisk ikke hvilket abbonnement der forsvinder, men ved at sydenergi har et af de laveste abbonnementer i Danmark. Så vil ikke være afvisende overfor at det er 5'eren..

    Så vidt jeg kan forstår aktiveres den faste pris først ca 8 mdr efter underskrift, og at den faste pris er 10% højere end en alm fastprisaftale samme dag. Så hvis man tror på prisstigninger der er over 10% over de næste 8 mdr, ender man op med en alm fastprisaftele når aftalen går igang. Det er jo helt fair. Det fremgår af den brochure jeg har fået udleveret af en flink ung dame. Jeg turde ikke gøre det på stedet, men overvejer det virkelig meget nu.
    Får man det gratis er det jo så ligemeget..

    Jeg tror den er god nok med de nordjyder, men vil da indrømme at det godt nok er et mærkeligt sammensat produkt.

  45. R. Larsen
    6. Jan 2009 15:26
    45

    Hej.

    Jeg bliver simpelthen nødt til at kommentere efter at ha' læst de fleste kommentarer her.

    Blev selv kontaktet af 2 sælgere på gaden. Men valgte at sige nej tak.

    Senere skulle vaskemaskinen skiftes da den gik stykker. Sammen med min mand kørte vi i Skousen Hårdehvidevarer. Der fik vi, syntes vi selv ;-), et godt tilbud. Ved evt at skifte elselskab til NE, havde energi midt, kunne vi derigennem få et rentefrit lån over 48 mdr. plus billigere el. Vi valgte at skifte vores opvaskemaskine, vaskemaskine og vores 11 år gamle køle/fryseskab som alle var energislugere, til energiklasse A.

    Ja, nu har vi jo så lige aflæst måleren.

    Kan kun sige at vi er glade for vi gjorde det ;-) For hvis ikke vi havde haft denne mulighed havde vi ikke haft råd til at skifte det hele på én gang.

    Vores forventede forbrug var 5236 kWh, MEN MEN MEN, fakta er at vi kun har brugt 2134. Det ska også lige siges at vælger man denne måde er der ikke tale om gevinst-el men stabil-el.

    Syntes bare lige jeg ville oplyse om denne mulighed også. NE er jo ikke KUN gevinst-el.

  46. Anonym
    12. Jan 2009 22:28
    46

    Hm... ved ikke hvem jeg skal tro. Hvor er der mange modstridende budskaber her på siden! Har lige skrevet under i dag og nu spekulerer jeg på om det var en god ide. Blev ret skræmt da jeg læste de første indlæg her på siden og følte lidt, at jeg havde begået en stor fejltagelse.

    For Nordjysk Elhandel:

    -De fleste kritikere her brokker sig mere over salgsmetoderne end over prisen.
    -Hvis abonnementsprisen på 110 kr. om året (=22,50 kr. i kvartalet) er rigtig, så er der da mulighed for at spare penge der.
    -De er et stor firma med 200.000 kunder (ifølge brochuren), så helt slemme kan de vel ikke være?
    -Der har været en smule kritik af deres salgsmetoder i medierne, men tilsyneladende ikke noget om, at kunder bliver snydt
    -Nogle folk her siger, at der er en fortrydelsesret på 14 dage. Jeg kan dog ikke finde den på deres hjemmeside.
    -Man kan tilsyneladende få ophævet aftalen for 350 kr.


    Imod Nordjysk Elhandel:

    -Det er svært at gennemskue, om man sparer på det.
    -Det er svært at gennemskue, hvad jeg har bundet mig til. Kan de f.eks. sætte priserne op lige pludselig?
    -Det er skummelt, at man ikke har mulighed for at tage hjem og tænke over det, tjekke priser, slå dem op på google osv. først, men er nødt til at tage stilling lige på stedet. Det er muligt, at jeg har gjort en god handel, men jeg kunne lige så godt være blevet bondefanget. Det var dumt af mig at skrive under uden at kræve betænkningstid og lave lidt research først. Det gør jeg aldrig igen.
    -Der står ikke noget om fortrydelsesret på hjemmesiden (jo, i deres "shop", men det ser umiddelbart kun ud til at gælde postordrevarer, ikke aftaler om levering af el).
    -Nogle af de personer der har udtalt sig positivt om Nordjysk Elhandel her lyder som sælgere. De er lidt for godt inde i tingene, formulerer sig lidt for formelt/business-agtigt og tager sig påfaldende god tid til at skrive herinde, uden at jeg rigtig kan se hvad de selv får ud af det. Medmindre de altså arbejder for Nordjysk Elhandel.

    Egentlig tror jeg, at jeg har gjort en nogenlunde udmærket handel. De lyder ikke som bondefangere, selvom deres salgsmetoder er skumle. Men jeg vil lige regne efter. Hvis jeg ikke ser ud til at spare penge på det, vil jeg da overveje at ringe og forsøge at få dem til at annullere aftalen.

    PS. På min kontrakt står der kun, at aftalen er uopsigelig i 12 måneder. Sælgeren sagde 2 år (ligesom der vist også står her i forumet). Mærkeligt...

  47. Anonym
    14. Jan 2009 19:11
    47

    Hej igen

    Jeg har valgt at beholde Nordjysk El. Deres fastpris er noget dyrere pr. kWh end NRGI, men med et elforbrug på 7-800 kWh om året går det ca. lige op med de 40 kr. jeg sparer på abonnementet. I hvert fald i forhold til NRGIs prisberegner:

    http://nrgi.dk/sw1290.asp

    Til gengæld kan jeg spare penge, hvis priserne stiger (fordi jeg har fast pris), eller hvis jeg nu skulle være heldig, at de giver mig gratis el (hvilket jeg dog ikke regner med). Jeg tænker, det nok er usandsynligt, at priserne falder, og de skal falde meget før det er ret meget dyrere end almindelig el hos NRGI.

    Konklusion:

    Jeg kommer nok ikke til at spare ret meget, men jeg har nok større chancer for at spare end for at tabe. Det er et minus, at jeg er bundet til dem i to år, men det er alligevel ikke særlig sandsynligt, at jeg ville kunne spare ret meget hos andre elselskaber.

  48. Leif Andersen
    22. Jan 2009 00:33
    48

    Min hustru blev i dag i Næstved Storcenter tilbudt el. fra NEAS af Kristian. Han oplyste hende pprisen per kwh til 44,83 øre. På hjemmesiden svarer det til prisen ex. moms. Det være strengt forbudt at angive priser til forbrugere ex. moms. Men det glatte svar fra NEAS vil som dt oftest ses være medarbejderen der nedgøres af virksomheden for ikke at have forstået instruktionerne. Så I DONG's glatte svar i kontanten? BVADRRR.

  49. Morten
    27. Jan 2009 14:50
    49

    Jeg blev bondefanget i går, men har lige ringet og sagt op og blev godt informeret og hjulpet, så håber jeg bare ikke der bliver yderligere problemer.

  50. Look in the mirror
    29. Jan 2009 11:58
    50

    # 48

    "jeg har nok større chancer for at spare end for at tabe".

    Den naive udtalelse betyder at dem du handler med, har større chance for at tabe end at spare. De har en forretning at drive, der skal give overskud.

    Fastpris er et helt standard produkt du kan få stort set alle steder. www.elpristavlen.dk. Til gengæld er gevinst-el ikke et standard produkt. Folk må selv afgøre om de vil spille med på genvistchancen, men lad nu være med at tro at virksomheden ikke tager sig betalt for at uddele gevinstchancer. Lottokuponer koster også penge at købe, ikke sandt.?

  51. sanne
    14. Feb 2009 11:36
    51

    Der er altså ikke noget med at tabe eller at vinde med Genvistel !
    Enten stiger priserne også er man sikret en fast lav pris i 2 år, ellers så forbliver prisene stabile i et halvt år, så får man Genvistel.
    Det er vel ikke det værste i verden at være sikret en fast lav pris, Vel ?
    Det er jo en lille bonus at man kan få sit elforbrug gratis ..
    Vi har jo været oppe og betale hele 80 øre pr.kwh og nu er vi altså hele nede på 40 øre pr. kwh.

    Grunden til at man kan få sit elforbrug gratis er at Nordjysk elhandel har tegnet en forsirking hos Nord Pole ( der hvor alle el-selskaber i Danmark får deres el fra )
    Så hvis priser holder sig stabile i et halvt år, får Notdjysk elhandel et 2 cifret million beløb udbetalt, og det har de så valgt at dele med deres kunder !
    Og det er hver 5. kunde der får sit elforbrug gratis !

  52. Look in the mirror
    16. Feb 2009 08:03
    52

    # 52

    Nord Pole... ?!

    Du må vel mene Nordpool. Fortæl mig så hvilket produkt på Nordpool, Nordjysk Elhandel handler for at forsikre sig.

    Gerne med reference til et sted på Nordpool.com / nordpool.no.

    Som jeg kan se det udbydes der på Nordpool's handelsplads europæiske optioner - call / put. Ingen af disse forsikringer kan bruges til gevinst el - men jeg er helt åben overfor input.

    Lad nu være med at blande fastpris sammen med gevinstel, som en unik karakteristiska ved produktet. DET handles nemlig på Nordpool.

    Det er den ekstra pris, der forlanges for gevinstchance, jeg stiller spørgsmålstegn ved..

    20% gevinstchance.. jeg refererer til # 38 og 39, som udemærket illustrerer naiviteten i din udtalelse.

  53. mikael
    17. Feb 2009 23:12
    53

    alle jer der taler godt få det omtalte el selskab
    i er sku ikke rigtig kloge hold jer langt væk fra dem

  54. Christian
    18. Feb 2009 23:54
    54

    Jeg kalder dem Nordjysk Elsvindel. Salgsmetoden ved gevinstel går ud på at man sælger et produkt som ikke er reelt. Der er 80% sandsynlighed for at du får en højere elregning end du nogensinde har haft. Jeg blev af sælgeren lovet, at der ikke var nogen risiko, og at prisen ikke kunne blive højere end hos Dong. Jeg er tidligere stødt på positiv omtale af firmaet, så jeg valgte at tro på, at det ikke var svindel, selvom jeg ikke havde tillid til sælgeren.

    Det har siden vist sig, at der naturligvis var tale om svindel. Jeg har oplevet en prisstigning på el, på ca. 23% og jeg bor i København, hvor Dong har de højeste priser, og alligevel bliver jeg tørret af Nordjyderne.

    De 20% der oplyses som kunder der får gratis el har jeg svært ved at tro på. Tallet er lidt for rundt og lidt for konstant. Samtidig tvivler jeg på at de kan dokumentere tallet.

    Jeg kan kun sige, at når firmaet er gået konkurs er jeg tilfreds!

  55. Jacob
    20. Feb 2009 19:07
    55

    Jeg over vejer at benytte muligheden for at købe hårde hvidevarer på rentefri afbetaling via samarbejdet med NE og Skousen. Meeen hvad tror I pkt. 2.6 betyder??? Er der noget lusk der eller???http://www.skousen.dk/4_års_rentefri-36.aspx

  56. Dina
    12. Apr 2009 01:22
    56

    Jeg er også blevet bondefanget af en smart sælger der råbte efter mig om jeg ståd for el regningen. Han tilbyd mig gratis el i 2 år! og der var jeg solgt og skrev under. Da jeg så hjemme læste papirne igennem kunne jeg se at der var tale om at man kunne vinde gratis forbrug af el i 2 år og ikke som sælgeren sagde til mig - Gratis el i 2år! Han glæmte blot at nævne at det er noget man kan vinde. Jeg fylder mig totalt snyd af sælgeren men prøvede på at ikke tænke over det og har dermed ikke klaget ( nok fordig jeg ikke turde og helst ville gleme handelsen).

  57. Maria
    6. Jun 2009 17:18
    57

    Jeg er en af de, måske, lidt naive personer, der også faldt for salgstalen foran min arbejdsplads igår. Jeg prøvede ihærdigt at slippe af med sælgeren, da jeg var på arbejde og absolut ikke havde tid til lange salgstaler. Hun gik dog efter mig og lovede, at det ikke ville vare længere end to min. Jeg spurgte sælgeren, hvorvidt jeg kunne læse om deres produkter, om de havde brochurer eller sågar en hjemmeside, men dette spørgsmål fik jeg ikke besvaret. Inden længe var jeg, -som jeg kan forstå, -så mange andre, igang med at underskrive denne kontrakt (uden egentligt at være klar over hvad jeg skrev under på), og afsluttede handlen i min travlhed.
    På min kontrakt står der en pris på 54,62 øre pr. kWh inkl. moms - den pris er dog lidt højere end den pris på 52,92 øre pr. kWh inkl. moms, de oplyser på hjemmesiden.

    Jeg må erkende, at jeg ikke har meget forstand på den slags og at jeg stadig ikke er helt klar over, hvad jeg har skrevet under på, om det er fusk, eller om jeg i sidste ende vil spare penge på det, men efter at have læst positive samt negative indlæg om dette og på baggrund af de forskellige oplyste priser samt den meget aggressive sælger, vælger jeg at benytte mig af min fortrydelsesret.

    Jeg kan læse mig frem til, at nogen efterspørger informationer omkring fortrydelsesretten og jeg vil oplyse, at man kan finde informationen bagpå kontrakten.

    "2. Fortrydelsesret
    2,1 For privatkunder, dvs. Købere, som hovedsagligt køber el til ikke-erhvervsmæssig anvendelse, gælder en fortrydelsesret. En privatkunde, som ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, skal inden for en frist på 14 dage fra indgåelse af aftalen meddele dette skriftligt enten pr. brev til Nordjydsk Elhandel, Skelagervej 1, 9000 Aalborg eller via e-mail til info@neas.dk med oplysning om aftagenummer, navn og adresse. For at fortrydelsen er rettidig, skal meddelelse herom være afsendt til NE senest på dagen, hvor fristen udløber. Såfremt fortrydelsesretten udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, kan fortrydelse ske den følgende hverdag."

  58. CBK
    10. Jun 2009 22:25
    58

    GevinstEl fra Nordjysk Elhandel blev markedsført og solgt i strid med markedsføringslovgivningen ifølge Forbrugerombudsmanden. Derfor fik Nordjysk Elhandel forbud om at sælge produktet og alle kunder skulle have mulighed for at komme ud af aftalerne omkostningsfrit! (http://www.forbrugerraadet.dk/?cid=5955).

    Ideen med at fastfryse elprisen kan være god, men mange tilbyder denne løsning, f.eks. kan man få et uforpligtende tilbud tilsendt, kvit og frit, her: http://www.oestkraftenergi.dk/fastpris.asp

    Det er en god ide at undersøge tingene i ro og mag frem for at beslutte sig fordi man tilfældigvis blive overmandet af en "pistolsælger" fra Nordjysk Elhandel i Netto.

  59. Kit
    23. Aug 2009 12:05
    59

    Man er jo aldrig bondefanget.... Der står bag på den kontrakt fra Nordjysk Elhandel man skriver under på på gaden, at man har 14 dages fortrydelsesret. Man kan jo også selv holde øje med elpriserne og lave aftalen om, hvis priserne falder meget, det koster 150,- men kan godt betale sig, hvis man har lavet en aftale da elpriserne var høje. Priserne er helt i bund nu og så kan man jo binde sig for 5 år på den nu lave fastpris. Jeg har sparet penge ved Nordjysk Elhandel både på strøm og på abbonement idet man også kun skal betale EN abonementspris, lige meget hvor mange husstande man har og jeg har også 2 sommerhuse. Hos mange af de andre selskaber kan man kun lave en fast pris i 3 år og så vil de have abbonementspris for hver husstand og en højere én!

    Bare en skam at der var så mange der ikke forstod Gevinstel, så det produkt blev taget af markedet, jeg var en af de 20% som fik gratis strøm ;-)

    Jeg er en tilfreds kunde som HAR sparet og fortsat sparer penge og jeg syntes jeg har fået en god behandlig hos Nordjysk Elhandel.

  60. Leif Sørensen
    23. Sep 2009 23:40
    60

    Jeg var meget træt efter en lang arbejdsdag, da jeg lige skulle handle ind i Fakta inden jeg kørte hjem.
    En meget aggressiv sælger fra Nordjysk Elhandel "overrumplede" mig med et spørgsmål: "Hvor får du din el fra"? Ikke noget med "Må jeg forstyrre...?" eller lignende høflig indledning.
    Jeg svarede og befandt mig pludselig i en byge af informationer og udbad mig betænkningstid, men endte med at skrive under på mandens kontrakt.
    Da jeg kom hjem følte jeg mig utrolig dum. Hvorfor gjorde jeg ellers normalt tænkende menneske det? Nå, men jeg er åbenbart ikke den eneste, der er blevet lokket i uføre.
    En ting har det lært mig. Aldrig mere at indlede en samtale med en gadesælger. Bare gå videre...

  61. Jonas Bødker Larsen
    14. Apr 2010 20:42
    61

    Jeg bor i en fremlejet lejlighed, hvor ejeren af lejligheden lige har fået et smæk på 3500 kr i manglende el betaling fra dong energy. nu idag har jeg lige fået brev fra nordjysk elhandel, i mit navn, ikke lejlighedens ejere som dong sender regning til.
    regningen er på 4103,37 kr hvordan fanden kan det hænge sammen. skulle man ikke spare på det her, og kan de fakturere 2 navne på samme adresse ? lyder meget skummelt. tror vi har fat i et godt gammeldags dansk fup firma, det kan stikke den skråt op, for de får ikke en krone :)

  62. lars
    26. Jun 2010 13:01
    62

    hej ja jeg griner stadig jeg fik 2 år gratis strøm hos dem og er stadig kunde og man kan jo fridt vælge hvis der er andre der har et bedre tilbud men det har der ikke været endnu mvh lars

  63. Karsten
    29. Jul 2010 15:35
    63

    @lars: Tillykke, mon ikke du er den eneste i landet der har vundet det lotteri. Men du er måske ansat i NordjyskEL....

    Læs også: http://politiken.dk/tjek/dagligliv/article685833.ece

    På http://www.elpristavlen.dk kan få et overblik over tilbuddene fra de danske elselskaber.

  64. Steen h. jørgensen
    23. Sep 2010 17:41
    64

    Jeg har idag, d.23.09.2010. Modtaget et brev fra Incasso firmaet Svea.
    Ang. Nordjysk elhandel, jeg har ikke hørt fra dem de sidste 5-6 år.
    Pludselig sender de et incasso firma på en.
    Jeg har dags dato meddelt incasso firmaet at vi mødes i retten, ikke fogedretten men civilretten.
    Jeg har desværre ikke indnu fået læst alle jeres indlæg, men vil forberede mig godt og grundigt, til en fight med dette uvæsen.
    Hvis der er nogen der har noget der kan hjælpe, mig i sagen skal I være mere end velkomne.

    Med venlig hilsen Steen Højgaard Jørgensen.

    E-mail steen.hj@hotmail.com

  65. ingrid
    23. Nov 2010 13:58
    65

    hejsa,vi har fået en regning derinde fra og ringede til dem også sagde de at sagen var på vej til inkasso..nu sidder jeg og tænker om de lukker for min el ???

  66. air jordans
    20. Dec 2010 04:26
    66

    *Din artikel er fremragende, er stor, jeg kan lide det!

  67. Replica Christian Louboutin Heels
    6. Jan 2011 08:53
    67

    *Vores forhold til luften som forholdet mellem fisk og vand.

  68. North Face
    20. Jul 2011 05:35
    68

    <a href='http://www.outdoorjackets-outlet.com'><strong>North Face</strong></a>,the outdoor brand was founded in 1968 in San Francisco,California.<a href='http://www.coachoutletstoresusa.com'><strong>Coach Outlet Store Online</strong></a> can meet all your needs with the simple and chic design.The bag is not too big and too small that is easy to carry.

  69. Coach Outlet Store Online
    9. Dec 2011 03:52
    69

    This is a very good idea! Just want to say thank you for the information, you have to share Coach Outlet Store Online
    . Just continue to write such a position. I will be your faithful reader. Thank you again.

  70. Cheap Coach Purses
    14. Feb 2012 04:17
    70

    This is a very good idea! Just want to say thank you for the information, you have to share Coach Outlet Store Online

  71. coach outlet store online
    14. Feb 2012 08:18
    71

    &#12304;035&#12305;Vi har bagt Lucia br?d[&#32593;&#22336;]http://determinmening.smartlog.dk/vi-har-bagt-lucia-br-d-post81623
    &#12304;036&#12305;Kig op der er en lop'[&#32593;&#22336;]http://determinmening.smartlog.dk/kig-op-der-er-en-lop--post60584
    &#12304;037&#12305;Selvtilid og selvv?rd[&#32593;&#22336;]http://determinmening.smartlog.dk/selvtilid-og-selvv-rd-post143092
    &#12304;038&#12305;Clairvoiant s?ges![&#32593;&#22336;]http://determinmening.smartlog.dk/clairvoiant-s-ges--post122973
    &#12304;039&#12305;Dagens tip[&#32593;&#22336;]http://determinmening.smartlog.dk/dagens-tip-post55024
    &#12304;040&#12305;Au![&#32593;&#22336;]http://determinmening.smartlog.dk/au--post54891
    &#12304;041&#12305;P? opfordring[&#32593;&#22336;]http://determinmening.smartlog.dk/p--opfordring-post101654
    &#12304;042&#12305;Trov?rdige farver[&#32593;&#22336;]http://determinmening.smartlog.dk/trov-rdige-farver-post133543
    &#12304;043&#12305;Du kal bare sige UNO[&#32593;&#22336;]http://determinmening.smartlog.dk/du-kal-bare-sige-uno-post144057

  72. coach outlet store online
    14. Feb 2012 08:22
    72

    035&#12305;Gratis EL[&#32593;&#22336;]http://determinmening.smartlog.dk/gratis-el-post101212
    &#12304;036&#12305;?v[&#32593;&#22336;]http://determinmening.smartlog.dk/-v-post60235
    &#12304;037&#12305;M?ske knapt s? sufistikeret[&#32593;&#22336;]http://determinmening.smartlog.dk/m-ske-knapt-s--sufistikeret-post88784
    &#12304;038&#12305;Dagens kommentar nr 2[&#32593;&#22336;]http://determinmening.smartlog.dk/dagens-kommentar-nr-2-post91157
    &#12304;039&#12305;Lagersalg[&#32593;&#22336;]http://determinmening.smartlog.dk/lagersalg-post80663
    &#12304;040&#12305;Barnepige s?ges[&#32593;&#22336;]http://determinmening.smartlog.dk/barnepige-s-ges-post138285
    &#12304;041&#12305;Samtale i badet[&#32593;&#22336;]http://determinmening.smartlog.dk/samtale-i-badet-post63252
    &#12304;042&#12305;Den om p?skeh?nen[&#32593;&#22336;]http://determinmening.smartlog.dk/den-om-p-skeh-nen-post92699
    &#12304;043&#12305;Telefonfobi[&#32593;&#22336;]http://determinmening.smartlog.dk/telefonfobi-post129254
    &#12304;044&#12305;?ko mao sko[&#32593;&#22336;]http://determinmening.smartlog.dk/-ko-mao-sko-post122408

  73. Coach Factory
    2. Mar 2012 11:40
    73

    Coach Factory maybe a good handbag store, that I see women carrying in every city that I visit.

  74. Nielsen
    5. Mar 2012 21:10
    74

    Har I overvejet at melde jer ind i en indkøbsforening for el? Det er noget de har gjort længe i Sverige og nu er der startet nogle sammenslutninger i Danmark også. F.eks. http://samenergi.dk

    Fordelen er, at man lader indkøbsforeningen forhandle med el-selskaberne og så kan man efterfølgende tage stilling til om man vil gå med i tilbuddet de når frem til.

  75. mbt sko
    10. May 2012 09:23
    75

    [url=http://www.mbttilbud.net/]mbt sko[/url] når du går med jorden virkning, nøglen ligger i designet af sålen. [url=http://www.mbttilbud.net/]mbt sko udsalg[/url] "Stødabsorberende funktion", tykke sko [url=http://www.mbttilbud.net/]mbt tilbud[/url] end tynde lædersåler sko masse. [url=http://www.mbttilbud.net/]billige MBT sko[/url] Hvis skoene af dårlig chok suge kraft

    mbt sko : http://www.mbttilbud.net/

  76. Casper Kjøller
    3. Jul 2012 18:12
    76

    Vær opmæksom på at der er nogle "faldgrubber" inde på Elpristavlen. Der er lagt lidt gode råd ud på http://samenergi.dk/elpristavlen

Tags